Nieuws

• Eerste termijn Programmabegroting 2024: Breng versnelling woningbouw nu echt op gang!

14 november − Vanavond besprak de Raad van Lelystad de Programmabegroting 2024-2027. In zijn eerste termijn kondigde onze fractievoorzitter Marco Boogaard twee moties. Met de eerste motie roepen we het college op om de succesvolle lokale aanpak voor jeugdzorg ook te bepleiten op regionaal niveau. Met de tweede motie roepen we het college op om de beloofde versnelling van de woningbouw nu echt op gang te brengen. Beide moties werden aangenomen door de Raad. Lees verder

• Ben Huijskes-Nagel geïnstalleerd als waarnemend raadslid

14 november − Zojuist is Ben Huijskes-Nagel geïnstalleerd als waarnemend raadslid in de fractie van de VVD Lelystad. Hij vervangt Daniëlle Mers-van der Raad, die vanwege ziekte tijdelijk afwezig is. Lees verder

• Campagne Tweede Kamerverkiezingen 2023 van start!

04 november − Dit weekend trotseerden onze vrijwilligers wind en regen op campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen 2023, samen met Jaap van Veen, de Lelystadse kandidaat op plek 60 van de VVD-lijst. Lees verder

• Een dagje op pad met de professionals van Jeugd Lelystad (JEL)

02 september − Op een woensdag in augustus ging ons raadslid Marieke van Hove, op uitnodiging van de bestuurder van Jeugd Lelystad, een dagje mee op pad met de professionals van JEL. Lees hier haar verslag van deze dag: Lees verder

• Marten Tilstra terug als raadslid Lelystadse VVD

Marten Tilstra aan het woord in de Raadsvergadering van 25 april 2023

26 april − Ons raadslid Marten Tilstra keerde gisteren na een periode van ziekte terug in de Raad van Lelystad. Ben Huijskes-Nagel, die hem de afgelopen maanden verving, werd beëdigd als fractieassistent. Ben werd ook opnieuw benoemd als lid van de Commissie van de Rekening. Beiden veel succes! Lees verder

• Campagne Provinciale Statenverkiezingen van start

11 februari − De campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen van 15 maart 2023 is begonnen! Ons campagneteam plakte gisteren verkiezingsposters op de borden langs de dreven in de Gemeente Lelystad. Stem op 15 maart VVD voor Provinciale Staten van Flevoland, zodat wij kunnen doen wat nodig is om de Provincie Flevoland nog mooier te maken! Lees verder

• VVD stelt mondelinge vragen over tijdelijke sluiting hospice

31 januari − Sinds twee weken geldt een patiëntenstop bij hospice Het Hofje in Lelystad, omdat de kosten voor het openhouden van het hospice te hoog werden. De Lelystadse VVD vindt dit zeer zorgwekkend en houdt de komende tijd een vinger aan de pols. In de Raadsvergadering van 31 januari 2023 stellen wij hierover mondelinge vragen aan het college. Lees verder

• Eerste termijn: Mooie vertaling van Raadsakkoord in Programmabegroting 2023

02 november − Op dinsdag 1 november 2022 besprak de Raad van Lelystad de Programmabegroting 2023 voor de Gemeente Lelystad. Fractievoorzitter Marco Boogaard voerde het woord namens de Lelystadse VVD. Lees verder voor de inhoud van zijn betoog. Lees verder

• Nieuw tijdelijk raadslid: Ben Huijskes-Nagel

13 september − Op 13 september 2022 is Ben Huijskes-Nagel toegelaten als lid van de Raad van Lelystad ter vervanging van ons raadslid Marten Tilstra, die vanwege ziekte tijdelijk afwezig is. Van harte gefeliciteerd Ben, en heel veel succes! Lees verder

• Nieuw college en nieuw raadslid Lelystadse VVD geïnstalleerd

06 juli − Zojuist zijn Annemieke Messelink, Dennis Grimbergen, Sjaak Kruis, Piet van Dijk en Rinze Broekema geïnstalleerd als de nieuwe wethouders van de Gemeente Lelystad. Eelco Schrijver werd toegelaten als nieuw raadslid voor de Lelystadse VVD. Lees verder

• Raadsakkoord vastgesteld, wethouderskandidaten bekend

28 juni − Op dinsdagavond 28 juni 2022 stemde de Raad van Lelystad in grote meerderheid vóór het Raadsakkoord voor de periode 2022-2026. Diezelfde avond werd bekend dat Dennis Grimbergen, Sjaak Kruis, Annemieke Messelink-Dijkstra, Piet van Dijk en Rinze Broekema zijn voorgedragen als kandidaat-wethouder voor het nieuwe college van Lelystad. Lees verder

• Overeenstemming met alle partijen over Raadsakkoord 2022-2026!

24 juni − De 14 partijen in de Raad van Lelystad hebben overeenstemming bereikt over het Raadsakkoord voor de periode 2022-2026. Het akkoord wordt dinsdag 28 juni 2022 besproken in de Raad van Lelystad. Lees verder

• Raad kiest voor raadsakkoord

05 april − Tijdens het duidingsdebat in de Raad van Lelystad diende onze fractievoorzitter Dennis Grimbergen zojuist namens de Lelystadse VVD, GroenLinks Lelystad en Jong Lelystad de motie in die oproept om te komen tot een raadsakkoord voor de komende coalitieperiode. De Raad nam de motie unaniem aan. Lees verder

• Nieuwe Raad van Lelystad geïnstalleerd!

30 maart − Vanavond is de nieuwe Raad van Lelystad geïnstalleerd. Dennis Grimbergen, Marieke van Hove, Marco Boogaard, Marten Tilstra en Daniëlle Mers - van der Raad vormen in de periode 2022-2026 de fractie van de Lelystadse VVD. Van harte gefeliciteerd en heel veel liberaal succes de komende jaren! Lees verder

Edwin Hers ontvangt koninklijke onderscheiding

29 maart − Op dinsdagavond 29 maart 2022 nam de oude Raad van Lelystad afscheid. Wij namen afscheid van onze raadsleden Meta Jacobs en Edwin Hers. Edwin ontving bij deze gelegenheid een koninklijke onderscheiding als blijk van waardering voor zijn jarenlange inzet in de Lelystadse politiek. Lees verder

• Afscheidsinterview Meta Jacobs bij Over Flevoland Gesproken

Meta Jacobs bij Over Flevoland Gesproken

28 maart − Dinsdag neemt ons raadslid Meta Jacobs na tientallen jaren afscheid van de actieve politiek. Bij Omroep Flevoland blikte ze terug op haar politieke loopbaan en beschouwde ze de actuele politieke situatie in de gemeente Lelystad. Meta bedankt! Lees verder

• Verkiezingsuitslag definitief!

Nieuwe fractie Lelystadse VVD voor 2022-2026

21 maart − De verkiezingsuitslag van de Gemeenteraadsverkiezingen 2022 is definitief! In de komende raadsperiode bestaat onze fractie uit (v.r.n.l.) Dennis Grimbergen, Marieke van Hove, Marco Boogaard, Marten Tilstra en Daniëlle Mers-van der Raad. Wij wensen hen heel veel succes! Lees verder

• Dank aan alle kiezers die op ons hebben gestemd!

17 maart − Wij zijn heel blij dat we bij #GR2022 de grootste partij in de Raad van Lelystad zijn gebleven! Heel veel dank aan onze kiezers! We feliciteren GroenLinks Lelystad, JongLelystad en FvD Lelystad van harte met hun goede uitslag en zien uit naar een goede samenwerking met alle partijen in de Raad in de komende periode. Lees verder

• Ga stemmen: het kan nog tot 21:00 uur vanavond!

16 maart − Wij kijken terug op een geweldige campagne voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2022! Vandaag zijn de stembussen nog tot 21:00 uur open. Maak gebruik van je stemrecht en ga stemmen. Elke stem telt! Lelystad blijft goed, wordt beter! Lees verder

• Ga stemmen voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2022!

15 maart − Nog één keer zetten we al onze kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022 op een rij. En onze lijstduwer Adam Elzakalai vertelt waarom hij het belangrijk vindt dat de VVD Lelystad goed vertegenwoordigd is in de Raad van Lelystad, juist nu! Dus ga stemmen op 16 maart 2022 en stem VVD! Lees verder