Week van de Ondernemer 2018

Het was deze week de Week van de Ondernemer, met als hoogtepunt de Dag van de Ondernemer op vrijdag 16 november 2018. Als VVD Lelystad zijn wij trots op alle Lelystadse ondernemers en blij met de snelle groei van het aantal bedrijven dat zich vestigt in onze stad!

De gemeente Lelystad organiseerde deze week via het Ondernemersplein verschillende activiteiten voor ondernemers in onze stad. Zo werd een bezoek aan Flevokust Haven georganiseerd, was er een masterclass Duurzaam ondernemen en vond in het Stadhuis een Startersmarkt plaats in aanwezigheid van VVD-wethouder van Economische Zaken Janneke Sparreboom-van der Spoel.

Dat Lelystad een aantrekkelijke vestigingsplaats voor bedrijven is geworden bleek ook deze week weer: op de dag van de Startersmarkt werd bekend dat Somerset Capital Partners in totaal 20 hectare grond in de gemeente Lelystad koopt. Op Lelystad Airport Business Park ontwikkelt Somerset Capital Partners een ultramodern distributiecentrum van 65.000 m2, en op het industrieterrein bij Flevokust Haven twee datacenters. Prachtig nieuws voor de werkgelegenheid en onze lokale economie!