Meta Jacobs ontvangt hoge VVD-onderscheiding

VVD-raadslid Meta Jacobs heeft tijdens de algemene ledenvergadering van de Lelystadse VVD op 3 november de Mr. D.U. Stikkerplaquette ontvangen. Zij ontving de onderscheiding voor haar jarenlange inzet voor de VVD in de gemeenteraad en het college van B&W in Lelystad.

Meta Jacobs ontvangt bloemen bij haar onderscheiding

De Stikkerplaquette, vernoemd naar de eerste voorzitter van de VVD, wordt enkel uitgereikt aan diegenen die zich minimaal twintig jaar meer dan bijzonder hebben ingezet voor de partij. De prijs geldt als een hoge onderscheiding binnen de VVD, die uitsluitend wordt uitgereikt aan personen die hun sporen breed hebben verdiend door hun inzet in het openbaar bestuur.

Lange en succesvolle carrière in de gemeentepolitiek
Meta Jacobs is sinds 1998 actief binnen de gemeentepolitiek. In de periode 1998-2010 als raadslid, van 2010 tot 2014 als wethouder en sinds de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 opnieuw als raadslid. Meta is een echte volksvertegenwoordiger. Ze nam al die jaren haar rol als volksvertegenwoordiger bijzonder serieus en genoot een groot aanzien en respect in de raad, bij inwoners en bij organisaties.

Als wethouder was Meta verantwoordelijk voor het sociaal domein. Ze heeft de drie decentralisaties (van zorg, werk en jeugd van de rijksoverheid naar gemeenten) in Lelystad op een uitstekende manier tot stand gebracht, met brede steun van de Lelystadse gemeenteraad en groot draagvlak bij de cliënten- en uitvoerende organisaties.

Waardering voor grote inzet en betrokkenheid
De onderscheiding werd namens het landelijk bestuur uitgereikt door Jaap Lodders, voorzitter van VVD Zuiderzee. Hij roemde Meta om haar inzet en betrokkenheid, iemand die zegt waar het op staat, verpakt met humor en zakelijkheid, maar steeds wel met oog voor mensen die even een extra steuntje nodig hebben. "Zeer terecht dat het landelijk bestuur besloten heeft jou deze onderscheiding toe te kennen."

Meta Jacobs was blij verrast met de onderscheiding: "Het is een enorme eer deze plaquette te mogen ontvangen. Ik had dit niet zien aankomen. Ontzettend bedankt voor deze waardering!"