Kandidatenlijsten Provinciale Statenverkiezingen en Waterschapsverkiezingen vastgesteld

Tijdens een druk bezochte ledenvergadering in Lelystad zijn de VVD-kandidatenlijsten voor de Provinciale Statenverkiezingen 2015 en de Waterschapsverkiezingen 2015 definitief vastgesteld. De advieslijst was samengesteld door het bestuur in samenspraak met en na advies van de kandidaatstellingscommissie en op basis van het kaderstellend advies. Nadat de kandidaten in de vergadering een pitch hadden gehouden, hebben de leden vervolgens in meerdere stemrondes de definitieve kandidatenlijst vastgesteld.

In een eerdere ledenvergadering was Jaap Lodders (Zeewolde, huidig gedeputeerde) al unaniem tot lijsttrekker gekozen. De lijst bestaat verder uit mannen en vrouwen uit alle Flevolandse gemeenten met een goede balans tussen ervaren en nieuwe kandidaten. In de top 10 staan bekende namen als huidig gedeputeerde Bert Gijsberts (Almere), fractievoorzitter Jan de Reus (Lelystad), Huib van Vliet (Dronten), Eduard Plate (Zeewolde) en Remco Bosma (Noordoostpolder), maar ook nieuwe namen zoals Janet Klijnstra (Lelystad), Mirjam Smeels-Zechner (Almere), Elise Broen (Almere) en Theo Vulink (Dronten).

De lijst voor de waterschapsverkiezingen is op zelfde wijze vastgesteld. In de top 5 staan namen zoals Tom Vereijken (NOP), Wubbo de Raad (NOP), Geert Jan Pastoor (Lelystad), Nee Kolmer (Almere) en Marianneke Creemers (Zeewolde).

Volgens Patrick d'Hooghe, voorzitter van de VVD Kamercentrale Flevoland, hebben de leden hiermee een uitstekende en ook liberale lijst vastgesteld waarin de Flevolandse kiezer zich zal herkennen. De kandidaten op de lijst hebben diverse achtergronden, van (agrarisch) ondernemers tot jong talent. Zij zullen het verkiezingsprogramma "Investeren in Flevoland" met enthousiasme gaan uitvoeren.