Werkbezoek Staatssecretaris Wiebes aan Flevoland

Op 4 maart brengt de VVD-Staatssecretaris van Financiën, Eric Wiebes, een werkbezoek aan Flevoland. Zijn bezoek staat in het teken van economie, handel en banen.

Het eerste bezoek is aan het Ondernemingencentrum Flevoland aan Het Ravelijn 1 te Lelystad, waar Eric Wiebes in gesprek gaat met Stichting MKB Doorstart. Deze stichting heeft honderden reacties gehad (de laatste stand was circa 900) van ondernemers die met name problemen hebben met hun financiering. Jannie van den Berg en Jacqueline Zuidweg geven aan waar volgens hen de problemen zitten en waaraan behoefte is bij het MKB. De Provincie Flevoland heeft aan Stichting MKB Doorstart een subsidie van € 2 miljoen verstrekt.

Daarna gaat Eric Wiebes naar de Vaartweg 67 te Lelystad. Op dit adres werken drie organisaties nauw samen in het kader van alle veranderingen binnen het sociaal domein. Het betreffen Werkbedrijf Lelystad, het re-integratiebedrijf van de gemeente, Concern voor Werk, de sociale werkvoorziening en het praktijkonderwijs van Eduvier.

Voor de VVD Flevoland is dit een belangrijk werkbezoek omdat werkgelegenheid één van de speerpunten is van de VVD. De VVD in Flevoland staat volgens fractievoorzitter Jan de Reus voor "kansen creëren en ondersteunen”. Daarbij wil de VVD dat de overheid ondernemers betrouwbaar faciliteert en stimuleert. De VVD wil zo veel mogelijk ruimte geven aan bedrijven en wil geen overbodige regels. Het werkbezoek van de Staatssecretaris biedt de gelegenheid om "Den Haag" te laten zien waar we mee bezig zijn in Flevoland en tegen welke knelpunten we aanlopen.

De pers wordt uitgenodigd om aanwezig te zijn om 17:00 uur aan de Vaartweg te Lelystad, na afloop van beide bezoeken.